Lugn söndag

Idag är det helt sjukt väder här, runt 18 grader varmt, klarbla molnfri himmel. Det blaser lite, men det är varma vindar. Har svart att första att det är bara februari.

För att fira det härliga vädret akte vi in till Basel och satte oss pa en uteservering, jag drack kaffe, Lars tog en öl (jävla gris).
Jag upphör aldrig förvanas över vissa människor dock. Var en kvinna pa uteserveringen som beställde en liten cola, sen springer hon över till Coop pa andra sidan gatan och köper en stor flaska vatten och en macka. Sa gör man väl ända inte? Dessutom var detta pa ett torg där man faktiskt kan sitta ner i en trappa utan problem, men nej da, hon ville ta ett bord pa denna uteservering. Tycker det känns lite pinsamt med folk som gör sa.

Igar blev det en lugn dag, jag ville ju till IKEA, men sen började vi planera bebisgrejer och kom fram till att vi ska lana bil och aka till IKEA med bil istället och shoppa loss. Det börjar ju närma sig nu (shit pommes) sa det börjar bli dags att köpa grejer. Sa ikväll blir det till att sätta oss ner och skriva lista pa allt som vi behöver köpa inom de närmsta veckorna. Jag har som "deadline" att ha allt klart innan mitten av mars, vill ha allt klart innan Lars är borta de tva dagarna, dessutom tror jag inte att jag de sista veckorna kommer att ha nan större lust att springa i affärer heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin