Karneval i stan

I söndags var det karneval i stan, sa vi gick först ut och kollade paraden, sprang in i Lars mamma och hade kaffe med henne, och uppenbarligen skröt han sa mycket om tartan jag hade bakat till kvällen att de bjöd in sig själva till att smaka pa den. Samtidigt blev vi bjudna pa söndagsmiddag denna vecka... Köttfärslimpa! Mums mums!

Efter att ha statt stilla i 2 timmar i princip och kollat pa taget var jag ganska sa trött sa vi gick hem och skulle vila lite, klockan var väl 5 ungefär och varan middagsgäst (en) skulle komma vid 6. Sagt och gjort, kvart över 5 ringer det pa dörren och da kommer Lars mamma och styvpappa och middagsgästen med 2 extra personer. Sa efter lite snabb överläggning bestämde vi oss för att servera tartan innan middan.
Lars mamma gick efter cirka 30 minuter och sen käkade vi och drog ut pa stan för att kolla eldvagnarna.
Det gar inte riktigt att förklara hur det är att ga ut i stan, alla lampor är släckta och en massa folk som gar runt, helt spökligt är det, men helt tufft. Sen kommer det olika eldvagnar, och man blir varm, väldigt varm. Du kan klicka här för bilder som kanske kan förklara lite bättre än vad jag gör. Klockan 9 pa kvällen när eldparaden var över var jag helt färdig, sa Lars fick följa mig hem, glömmer bort lite smatt att jag faktiskt räknas som höggravid och inte har samma energi som normalt. Lars kom hem lite lagom berusad (läs aspackad) och det enda han kunde tänka pa var att nästa ar ska hans mamma sitta barnvakt till Alexander sa Johanna och Pierre kan komma hit sa han kan supa dem under bordet. Härliga tankar i huvet pa en fyllehund, men det känner man ju igen, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin