Efterlysning: Care package

Jag är inte en människa som tigger, men nan gang ska vara den första.

Som de allra flesta vet, är Schweiz välkänt för sin choklad. Grymt billig kvalitetschoklad, i mängder. Men allt överskott av choklad gör att det finns inte sa mycket plats till annat godis än just, choklad. Lakris existerar knappt här, finns pa Sweden shop pa IKEA eller i välsorterade godisaffärer och da till en ganska saftig slant.

Jag saknar det svenska godiset.
Jag saknar Djungelvral, snusklubbor, Lakrisal, ja till och med Käck. Turkiskt peppar!
Jag saknar chokladen, Marabou, kexchoklad, ja även kinapuffar.

Jag vädjar nu till nan vänlig själ där ute, snälla skicka lite äkta svenskt godis till en stackars gravid Annika i Schweiz! Om det sa bara är en liten kexchoklad sa lovar jag att det är tillräckligt för att ha mig som vän resten av livet!

image7

Kommentarer
Liselotte
2008-02-07 klockan 19:41:23    URL: http://www.lompansplace.blogspot.com

Skicka mig adressen så fixar jag =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin