Hemlängtan

Jag vet inte vad det är med mig, men de senaste dagarna har jag drabbats av san fruktansvärt stark hemlängtan. Flera ganger om dagen far jag verkligen stoppa mig själv fran att be Lars boka biljett till mig sa jag kan aka hem i nagra dagar.
Jag antar att Alex har ganska stor del i min hemlängtan, känns väldigt ensamt här pa dagarna när Lars är pa jobbet, och bara tanken pa hur det kommer att vara när han är i armen är.... suck.
A andra sidan sa aker jag ju hem om drygt 6 veckor, sa det är bara till att halla ut. Jag längtar jättemycket, men samtidigt sa blir det dubbelkänslor i kroppen, eftersom samtidigt som jag vill att tiden ska ga snabbt sa jag är hemma snart sa vill jag att det ska ga sakta sa att arme tiden inte inträffar sa fort.

Men bara tanken pa att vara hemma med Alexander och ga ut pa promenad med mamma, träffa Annelie och Ines, träffa alla mina vänner och visa upp Alexander, det gör att jag blir glad. Men tanken pa att vara utan Lars, usch, försöker att inte tänka pa det.

Men seriöst, om det är nan som vill komma hit och hälsa pa, välkomna! Mitten av maj och 3 veckor framat fran det är vilket besök som helst välkommet! Det är dessutom under EM, sa behöver nan nanstans att bo sa är det ledigt här. Desperat sällskapssjuk, jag, nejda!

Kommentarer
Madeleine
2008-04-25 klockan 08:54:11    URL: http://geekosaurus.blogg.se

Vi längtar efter dig med! Framför allt Andreas, han tjatar om Alex varje dag :)
Hade jag haft pengar och ingen skola hade jag lätt åkt ner till dig, men nu finns det ju hinder.. Men är det bestämt att ni kommer om 6 veckor? :)

Lotta
2008-04-25 klockan 23:46:16    URL: http://charlottafriedner.blogg.se

Hej hej, tack för din kommentar på min blogg! Jag bor inte i Schweiz längre men jag förstår hur du känner dig; man kan ju trivas helt OK och ändå få värsta hemlängtan! Om det hjälper att träffa lite andra svenskar så känner jag ett gäng, tyvärr inte i Basel men det borde ju finnas där också. Ett tips är att kolla med svenska kyrkan (finns kanske ingen i Basel men det finns en i Lausanne), de har lite koll på var det finns svenskar och i en så stor stad som Basel finns det förmodligen en svensk mammagrupp. Det fanns en i minililla Neuchatel i alla fall... Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin